Kommunikatøren
positioner, presse og platforme
Er du kommunikatør hos en politisk organisation? Ser du muligheder i nye formater, men trænger til at få opdateret dine færdigheder?
Aldrig har der været flere krav til kommunikatørens værktøjskasse, men på to dage får du overblik og smurt din teknik. Du bliver ikke ekspert, men det kan du blive efter kurset.
Indhold
Vi starter med jeres position: Hvordan opfattes I blandt interessenterne, i mediebilledet, hos den almindelige vælger. Spørgsmålet er, hvordan finder man den rette tone til hverdag, i kriser og kærlighed.
Du skal kende positionerne, og de skal kunne aflæses helt ned i sproget. Både det tekstuelle, det visuelle og valget af format. Du lærer om at tilrettelægge, producere og koble typer af indhold til bestemte formater, så du kommunikerer med større stringens og kvalitet.
At producere på tværs af medier er nemlig et spørgsmål om at prioritere, så I får effekten ved at ramme relevante modtagere.
Effekten kommer ved at kunne teknikkerne, om det gælder det gode pressepitch eller algoritmerne bag billedgenkendelse og teksternes ditto. Du lærer også at sætte strøm til med annoncering.
Oplægget giver en overflyvning af tilgangen, mens workshoppen sætter dig selv i stand til at praktisere teorien. Kort sagt: Du producerer mere strategisk stringent, i et højere tempo og med større kvalitet.
Kvalitet behøver ikke sprænge budgettet. Du skal ikke konkurrere med bureauer, der producerer filmiske videoer, eller overhale DR’s lyttertal på podcast. Du lærer værktøjerne til at kommunikere effektivt for små penge.
Så kan det godt være, at vi lige vender udstyr fra en højere prisklasse, men det er i allerhøjest grad nice-to-have.
- Du får fingrene i videoproduktion med lys, lyd og billedbeskæring, så dine reels og YouTube-videoer sidder rigtigt
- Du lærer om podcast og vodcast med alt fra udstyr og episodestruktur til distribution på sociale medier
- Du kommer i ilden i et kritisk interview, så du lærer, hvordan I klæder jeres talsperson på
- Vi leger med klassiske presseprodukter som pitch og debatindlæg på sociale medier og med annoncekroner
Er kommunikationsrådgiver og journalist Rasmus Amtoft. Tidligere Radio24syv og Elberth Kommunikation. I dag selvstændig ved Amtoft Stories, hvor Rasmus kombinerer sine erfaringer med presse og sociale medier som kommunikatør.
Oplægget kan fungere som kort inspiration eller tilrettelægges som workshop efter behov.
Pris og indhold tilpasses ambitioner og pengepung.
Bud på fuldt program med alle pointer foldet ud i teori og praksis ses nedenfor.